AGF Detail wordt VEG. VEG staat voor Vak Event Groentehelden en is een nieuw platform voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten.
De Nederlandse consumptie van AGF (aardappelen, groente en fruit) is 7,3 miljard euro groot. Dagelijks doen 7,7 miljoen huishoudens vers boodschappen. Het gaat om veel en omvangrijk. Tegelijkertijd verandert er veel. Inherent is de groter wordende uitdaging voor de vers-professional.
Een platform dat aansluit bij de vraagstukken uit de AGF wereld, is VEG. Een nieuw initiatief dat verder gaat dan alleen het presenteren van producten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal. VEG biedt een mix van demonstraties, workshops en mini-seminars, zowel op de beursvloer als op de stands van de deelnemende bedrijven. VEG is het laten zien, beleven, vertellen, proeven en voelen van passie voor het versproduct. Sleutelwoorden zijn hierbij: Lef, Vers en Trots. Inspireren en netwerken in de wereld van AGF. De eerste editie van VEG vindt plaats op 20 en 21 juni 2018 in de Onderzeebootloods Rotterdam.
Groenteheld
VEG staat voor durven vernieuwen, eigentijds zijn en keuzes maken. Niet alleen voor de massa gaan, maar geloven in je eigen koers en het verschil maken, dat is dé Groenteheld. VEG staat dan ook niet voor niets voor Vak Event Groentehelden. Groenteheld in de breedste zin van het woord. Van groentespecialist tot foodblogger en van chefkok tot versverwerkers. VEG is een ontmoetingsplaats door en voor de gehele AGF-sector.
Event
VEG wordt georganiseerd door Rotterdam Ahoy in samenwerking met founding partners, category leaders. Het event richt zich op het gespecialiseerde kanaal en kent drie kerndoelgroepen: de groentespeciaalzaak, de foodservice en de influencers (waaronder vloggers, bloggers en diëtisten).
VEG is gratis toegankelijk voor professionals uit de versbranche.