Het presenteren van je product of dienst in het echte leven heeft nog steeds een hoog verkooppotentieel. 82% van de beursbezoekers is namelijk direct betrokken bij de aankoopbeslissingen van hun teams, dus het opzetten van winkels op markten en beurzen is een van de beste manieren om in contact te komen met de belangrijkste besluitvormers van je doelaccounts. Beurzen kunnen je ook helpen in contact te komen met andere spelers in je branche, je merk op de markt te brengen bij een groot publiek en feedback over je producten te verzamelen. Gebruik de volgende tips als je succesvol wilt zijn bij het verkopen van je producten op een markt!
Verkoop een ervaring
De meeste mensen koesteren ervaringen boven materiële bezittingen. Waarom? Omdat we de som zijn van onze ervaringen, dus ze zijn ingebakken in onze identiteit en zullen altijd een deel van ons verhaal zijn, waardoor we een band kunnen opbouwen met andere mensen die soortgelijke ervaringen hebben gedeeld. Als je stand aanwezigen een heerlijke, gedenkwaardige ervaring kan bieden, maak je veel meer emotionele indruk dan wanneer je ze ooit een product zou verkopen. Deze ervaringen zorgen ook voor een meeslepend verhaal dat bezoekers maar al te graag delen met andere aanwezigen.
Trek bezoekers aan
In een zaal vol generieke handelshokjes die schreeuwen om ieders aandacht, heb je eigenlijk maar een paar seconden om iemands aandacht te trekken. Gelukkig kan het aanbieden van interessante merchandise, weggeefacties, eten, video’s en muziek hen verleiden om je stand te bezoeken. Als het gaat om bezoekers aantrekken met merchandise heb je meerdere opties. Zo kun je shirts laten bedrukken met je logo en vervolgens uitdelen, maar ook producten als bidons, keycords en polsbandjes zijn hiervoor geschikt. Je moet eigenlijk zelf onderzoeken welke soort merchandise je bezoekers graag willen krijgen. De merchandise is bovendien onderdeel van de ervaring die je verkoopt!
Behandel iedereen als een klant
De eerste indruk die je merk op potentiële klanten maakt, is misschien wel de belangrijkste interactie in de reis van de koper. Studies tonen aan dat goede eerste indrukken tot verbinding leiden, terwijl slechte leiden tot vooroordelen en vooroordelen. En zoals het oude gezegde luidt, krijg je nooit een tweede kans op een eerste indruk. Afzijdigheid tegenover nieuwsgierige bezoekers die meer willen weten over je product, maar misschien niet het beste bij je oplossing passen, kan een golfeffect veroorzaken dat je bedrijf later kan schaden. Geef dus ook aan iedereen merchandise, niet alleen aan de bezoekers die daadwerkelijk iets hebben gekocht.
Zorg voor een pinautomaat
Tegenwoordig geeft 77 procent van de consumenten de voorkeur aan creditcards of betaalpassen als belangrijkste betaalmiddel. Dus alleen contant geld en cheques accepteren of handmatig de creditcardgegevens van mensen invoeren, kan ertoe leiden dat je op de lange termijn geld en loyale klanten verliest, ook al moet je creditcardmaatschappijen verwerkingskosten betalen om hun kaarten te accepteren. Daarom is het belangrijk om naast merchandise ook nog een pinautomaat te regelen voordat je je producten kunt verkopen op een markt.

De informatie in dit partnernieuws is afkomstig van een van de commerciële partners van de Eisma Media Groep.