Ga naar hoofdinhoud

Marktvisie 9: ‘Innovatie en visie is nodig’

Marktvisie 8

Marktvisie 9 komt morgen (3 september) uit. Onder andere een artikel over de Rotterdamse Oogstmarkt, een zaterdagse boodschappenmarkt die ondanks flinke tegenwind succesvol is. Directeur Gerda Zijlstra roept op tot ‘innovatie en visie in de branche’.

Verder namen we een kijkje op de ambachtelijke streekmarkt in Valkenburg, dat georganiseerd werd door A & A Events. Standwerker Erik van de Steene vertelt dat zijn succes hand in hand gaat met zijn geloof in die producten.

Texel

Ben Haak (58) en Liz Gedikink (69) begonnen pas 13 jaar geleden als marktkooplieden, maar hebben daar nog geen seconde spijt van gehad. Vanaf het grootste Waddeneiland van Nederland runnen zij Texel Tassen. Ramon Brinkman uit Stavoren en Sietze Batema uit Vlaardingen vertellen over hun ervaringen op de braderie & sneupersmarkt in Workum.

SRV-wagen

Er is geen aanwas van nieuwe marktkooplieden meer, horen wij vaak. Judith de Roos (27) uit Heerenveen bewijst het ongelijk van die stelling. Zij brengt met DierOKÉ nieuw leven op de markt. De onderneemster staat met een omgebouwde SRV-wagen op de markt.

Voorbeeld

Daarnaast is er nog een interview met Rob Vaneman van Het Fruitpaleis in Ter Aar. In een juryrapport voor de verkiezing winkelier van het jaar 2019 stond dat zijn bedrijf ‘een voorbeeld voor de ambulante handel’ is. Een interview over het beleid van de groente- en fruitspecialist.