Pagina 47 van: Marktvisie November 11-2016

MARKTVISIE 47
Markten
Op dinsdag staat Ondergoedland.nl in
Elburg, op woensdag in Putten, don-
derdags in Nunspeet, op vrijdag in
Twello en op zaterdag Nijverdal. Op
vier dagen staan ze van Ondergoed-
land.nl met twee personen in de ver-
koopwagen en op één dag met zijn
drieën.
Cijfers en feiten
Naam: Ondergoedland.nl
Eigenaar: Marco Sterken
Leverancier: Evers Wagenbouw
Merk chassis: Kuiper
Afmetingen: Lengte inclusief dissel is
11,75 meter en in verkoopstand 13,90
meter. De wagen is 3,10 meter hoog –
rijdend – 2,50 meter breed.
Gewicht: De wagen weegt 6.700 kilo,
beladen mag dat maximaal 8.720 kilo
zijn.
De verkoopwagen is in metallic grijs gespoten, met een dubbele blanke laklaag om een mooie glans te
krijgen. Het logo is in wit en antraciet uitgevoerd.
Marco Sterken heeft sinds maart een omzetstijging van 20 procent.
ziet. Er zit een 10 tons-rangeersysteem op,
dus dat is ruim voldoende.” Achter, bo-
venop de verkoopwagen, is een bak ge-
monteerd waarop de nummerplaat, het
derde remlicht en een camera zitten,
zodat tijdens het rijden continu zicht is
achter de verkoopwagen.
Eigen ideeën
Qua uitvoering zijn de eerste ideeën door
Sterken zelf uitgewerkt. Samen met Evers
is het uiteindelijke resultaat tot stand ge-
komen. De verkoopwagen is in metallic
grijs gespoten, met een dubbele blanke
laklaag om een mooie glans te krijgen. De
kleur grijs is op zich niet opvallend, erkent
Sterken. “De wagen is bewust in deze
kleuren uitgevoerd. De aandacht moet lig-
gen op de artikelen, die geven kleur aan de
kraam. De zeilen zijn daarom bewust in
antraciet uitgevoerd, waar ze bij de vorige
wagen rood waren.” Ook het logo is – rustig
– in wit en antraciet uitgevoerd. “De af-
beeldingen spreken voor zich.”
Sterken vond het belangrijk dat er vol-
doende licht in de wagen kwam. “De ver-
lichting is goed besproken en naderhand
qua kleur naar wens aangepast. Ook in de
openslaande zijkleppen zijn ledpanelen
gemonteerd.”
Prijs-kwaliteit
De marktkoopman uit Olst is niet over één
nacht ijs gegaan bij de keuze voor een wa-
genbouwer. “Ik ben bij een aantal geweest.
Bij Evers heb ik het idee dat de prijs-kwali-
teit in verhouding is en dat had ik niet bij
iedere wagenbouwer. Uiteindelijk gaf
vooral het vertrouwen in de eigenaar de
doorslag. De offerte is geheel volgens af-
spraak gemaakt. Ook het bedrijfspand van
Evers staat er keurig op. Daardoor klopt
het totaalplaatje wat mij betreft. Evers was
niet de goedkoopste, maar ook niet de
duurste, in verhouding naar mijn idee.”
Servicegraad
Overigens, wat Sterken betreft, geen
kwaad woord over de vorige leverancier.
“Mijn vorige drie verkoopwagens kwamen
van wagenbouwer Haverkate. “Ook een
fijn bedrijf met een hoge servicegraad. Ik
schafte er tevens een andere trekkende
wagen bij aan. M’n vorige bedrijfswagen
was een Mercedes Sprinter 518 CDi uit
2008 en die had 160.000 kilometer gelopen.
Deze heb ik verkocht en een nieuwe Mer-
cedes Sprinter 519 CDi Bluetec voor terug
gekocht. Deze is voorzien van een 3.0 V6
motor met automaat en voorzien van
luchtopbouw en ABS, waardoor met vang-
muilkoppeling 8.500 kilo getrokken mag
worden. De wagen weegt inclusief voor-
raad 7.980 kg.” l
45-46-47_blingbling.indd 47 18-10-16 15:50