Vanaf vandaag is de website www.socialmediagroenteman.nl online. Deze helpt groentemannen om optimaal gebruik te maken van social media. De website is een initiatief van de Commissie AGF-Detailhandel van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) in samenwerking met de Centrale Vereniging Ambulante Handel (CVAH) en AGF Detailhandel Nederland (ADN).
De website www.socialmediagroenteman.nl informeert ondernemers over de mogelijkheden die social media bieden met veel voorbeelden uit de AGF-branche plus ‘tips en trucs’ om er mee aan de slag te gaan. Op de site zijn zeven handleidingen beschikbaar die groentemannen stap voor stap op weg helpen met verschillende social media, zoals Twitter, Facebook, Hyves en YouTube.
Praktijkervaring leidend
Bij de ontwikkeling van de site is volop gebruik gemaakt van de ervaringen van collega-ondernemers. Eind januari jongstleden is een brainstormbijeenkomst georganiseerd met een aantal geïnteresseerde groentemannen om ervaringen te delen die zij al hebben op het gebied van social media. Deze ervaringen zijn meegenomen bij de ontwikkeling van de handleidingen.
Professionalisering
De Commissie AGF-detailhandel van het HBD wil met de website bijdragen aan een verdere professionalisering van de ondernemingen. De consument maakt al volop gebruik van de sociale media. Het is van belang dat ondernemers aansluiten om ook op deze manier contact te houden of te maken met de klant.